Unbelizable! - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Johan Hoof - WaarBenJij.nu Unbelizable! - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Johan Hoof - WaarBenJij.nu

Unbelizable!

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

15 December 2013 | Belize, Caye Caulker

Hoi iedereen. Bij deze een eerste bericht vanuit Belize. Ik zit hier nu samen met John op de balustrade van ons hostel uit te kijken over de palmbomen en de zee.

Na onze erg lange reis (36 uur) met tussenstop in Washington DC kwamen we aan op het vliegveld van Belize City. Helaas was het niet het tropische weer waar we op hoopten. De regen kwam met bakken naar beneden en de straten leken hier en daar wel kanalen. Een taxi bracht ons naar het eerste hostel. Door het afschrikwekkende prikkeldraad op de omheining duurde het wel even voor we ons op ons gemak voelden. De rest van de dag hebben we het stadje verkend. De oudste kerk van midden-amerika staat hier en het oude regeringsgebouw hebben we gezien en dat is het eigenlijk wel. Ook hebben we daar onze eerste Beliziaanse maaltijd gehad. Beans and rice is hier de basis van meeste maaltijden. En blijkbaar tellen ze soep hier als een hele maaltijd. Onze bestelling van soep en beans and rice with pork kon geen van ons helemaal op! De volgende ochtend zijn we na het ontbijt met de water taxi naar Caye Caulker gegaan. Het weer klaarde 's middags heel wat op dus konden we na onze spullen gedropt te hebben heerlijk in zwembroek en slippers het eiland gaan verkennen. Het motto van caye caulker is 'go slow' en dat merk je ook wel aan de manier van leven. Met wat Amerikaanse jongens die we in Belize City al waren tegen gekomen, hebben we s'middags bier staan drinken in een bar aan het strand onder de palmbomen. Ook hebben we met z'n drieen al zwemmend 'de split' overgestoken. Dit is een stukje zee tussen twee eilanden. Dit was een hele overtocht maar zijn toch allebei aan de overkant gekomen! 's avonds hebben we de lokale specialiteiten maar eens geprobeerd in restaurant de 'happy lobster'. We hebben hier lekker kreeft, barracuda en nog meer vis geproefd.

Zaterdagochtend zijn we op tijd opgestaan. Het weer was fantastisch. De zon scheen heerlijk met een vervrissend briesje en af en toe wat bewolking. We hebben ons 's morgens opgegeven voor een dag lange snorkeltocht. Samen met twee Duitsers en een gids zijn we om 10.30 uur met de boot vertrokken naar 'hol chan' marine reserve. Met flippers en een snorkel sprongen we een heel eind uit de kust het heldere water in. De temperatuur was perfect! We hebben daar gezwommen tussen verschillende vissen en ook koraalrif gezien. In dit rif wat er prachtig uit zag waren vissen in allerlei kleuren te zien. Zwart met blauwe stippen, rood met groen en geel en je kunt het zo gek niet bedenken. Na een uurtje snorkelen zijn we verder gevaren naar San Pedro. Hier hebben aan het strand lekker gelunched en even het eiland verkend. De tweede snorkel stop was 'shark and ray alley'. De gids lokte haaien met visresten en meteen zwommen er wel een stuk of tien rondom de boot. Sommigen net zo groot als wij! En dan mag je het water in. Dat was een superervaring. We hebben de haaien en een sting ray zelfs aangeraakt. Tenslotte hebben we nog een uurtje zelf gesnorkeld in een gebied wat 'coral garden' wordt genoemd. Hier waren verschillende soorten koraal en nog meer soorten vissen te bewonderen. Het was een geweldige tour
De dag hebben we afgesloten met onze kamer genoten, twee Duitse meisjes en een Israëlische jongen. Lekker wat gegeten en 's avonds nog wat gedronken in het hostel.

Op het eiland hebben we de hoogtepuntenondertussen wel gezien. Dus vertrekken we deze ochtend met de watertaxi richting Belize City. Van daar proberen we een bus te pakken naar San Ignatio. Meer hierover in een volgend verslag.

Adios
Johan.

• 16 December 2013 - 08:21

Imke:

Hee Johan!

Klinkt heel goed allemaal!! Ik zal hier in Nederland met veel plezier jouw verhalen lezen!
    Veel plezier en geniet er van!!:)
    Groetjes,
    Imke

• 16 December 2013 - 09:20

Stephan:

Jow Johan,

Super dat je weer een verslag bijhoudt! Dat snorkelen klinkt echt fantastisch, ik begin al jaloers te worden.
    Veel plezier in San Ignatio

Stephan

• 16 December 2013 - 09:35

Nico:

hoi johan,

het klinkt als een echte superervaring.

dat koraalrif en die haaien aanraken moet echt super zijn geweest. dat jij die haaien en die sting ray hebt aangeraakt klinkt echt stoer. verder is het fijn te horen dat je al kennis hebt gemaakt aan mensen daar en dat jullie daar samen een leuke activiteit mee maken.

veel plezier in San Ignatio.

divertirse y nos vemos la próxima vez ( veel plezier en tot de volgende keer),

groetjes Nico

• 16 December 2013 - 09:46

Ans:

hoi Johan, leuk dat we op deze manier weer op de hoogte blijven van jouw belevenissen samen met je vriend John, jullie hebben in korte tijd al van alles ondernomen, kei leuk.
    nou heel veel plezier nog en de groeten van ons allen,

groetjes tante Ans

• 16 December 2013 - 10:28

Wilma:

Leuke dingen gedaan, snorkelen is zo mooi. De haaien lijken me supereng, maar wel goed van je dat je dat hebt gedaan.
    Veel plezier met je verdere reis.

groetjes
    Tante Wilma

• 16 December 2013 - 10:37

Ad En Adri:

Al vannacht lazen we met plezier je eerste reisverslag, maar via Whatsapp en Skype waren we natuurlijk al wat op de hoogte. Erg leuk dat je dat weer gaat bijhouden en we gaan je zo zeker volgen. Op die manier kunnen we het een beetje meebeleven! We wensen jullie een super fijne tijd, geniet ervan. Je hebt het verdiend. Met die mooie snorkeltocht ben je in ieder geval al een grandiose ervaring rijker.
    Groetjes van thuis.

• 16 December 2013 - 11:18

Erik:

Hoi Johan,

Zo te zien hebben jullie het wel naar jullie zin. Probeer het relaxte levendje daar maar goed aan te houden deze twee maanden, jullie hebben het wel verdiend.
    Ik heb wel een vraagje, wat hebben jullie met de derde zwemmer gedaan tijdens de overtocht over de split? De bent met zijn drieën vertrokken en allebei terug gekomen?? Zwommen daar ook haaien?

Groeten,
    Erik

• 16 December 2013 - 15:15

John:

Erik, die derde zwemmer is op mysterieuze wijze verdwenen en daar mag niet meer over gesproken worden

• 18 December 2013 - 19:38

Tante Marjo:

Hoi Johan,

ik heb het weer gevonden, ik wacht met spanning je verhalen af. Geniet vooral de tijd is zo weer om.

Groetjes tante Marjo

• 19 December 2013 - 11:28

Jack Van Hoof:

Hoi Johan en John,

Ik heb net dit verslag doorgekregen van mamma en dus ook meteen gelezen.
    Dit verhaal klinkt echt supergoed. Als de rest van jullie vakantie net zo blijft, dan vergeten jullie deze vakantie echt nooit meer.
    Je ziet wel, het is een wondere wereld, een hele andere natuur dan hier.
    En ja, je leert zo natuurlijk ook de rest van de wereldbevolking kennen, niet alleen die uit de landen waar jullie nu komen, maar ook de reizigers onderweg. Wie weet doe je daar ook nog nieuwe vakantieadressen mee op!

Ik begrijp dat jullie gisteren zijn doorgereisd naar Guatamala en daar nu de tempelruïnes van de Maya's (zijn) gaan bewonderen, evenals de zonsop- en ondergang.
    Ook dit zal zeer indrukwekkend zijn. Wie weet moet ik er ook nog eens naartoe!!!?

Johan en John, heel veel groeten en ontzettend veel prlezier.
    Ik zie wel wanneer er weer een verslag komt.

Groeten,
    (ome) Jack