Back in Ohio - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu Back in Ohio - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu

Back in Ohio

Door: johan88

Blijf op de hoogte en volg Johan

22 Januari 2012 | Verenigde Staten, Oxford

Hey allemaal,

Ondertussen ben ik alweer bijna 3 weken terug van mijn uitstapje naar NYC en DC. Door de sneeuw in en rond Pittsburgh was het erg druk op de wegen en duurde mijn terugreis toch 3 uur langer dan verwacht. Na een hele dag reizen, ik vertrok om 7.00 a.m., kwam ik om 1.00 a.m. eindelijk weer aan in Oxford. Na twee weken vakantie toch weer “thuis”. Het is heel vreemd om zo “thuis” te komen terwijl je eigenlijk nog steeds ver weg bent.

Sinds terugkomst ben ik weer aan het werk aan mijn opdracht. Helaas zijn we wel uit ons mooie office gekicked en was er eigenlijk geen rekening mee gehouden dat twee graduate students en ik ook nog ergens moesten kunnen werken. Gelukkig wist mijn begeleider toch nog een plek voor ons te regelen ergens in een lab. Dat is in ieder geval beter dan de bezemkast waar 4 andere studenten in terecht zijn gekomen.

Afgelopen weekend was een extra lang weekend, maandag was het namelijk Martin Luther King Day. Dus we zijn gezellig een paar keer uitgeweest en maandagochtend zijn we met een groep van 7 ergens uptown gaan ontbijten. Een van de vrienden die ik hier heb gemaakt, Jeff, moest na het ontbijt weer terug naar huis dat was ongeveer 6 uur rijden, en dat doen ze hier gewoon even...

Ondertussen komt het einde van mijn stageperiode hier in Ohio wel in zicht. Nog even hard werken aan mijn opdracht, zodat ik toch al iets heb kunnen afronden als ik straks vertrek. Maar als ik straks thuis ben zal ik het verslag toch nog wel moeten afmaken.

Volgende week ga ik naar een icehockey game van de Miami redhawks kijken in het stadion op de campus, dat was ook nog een van de dingen die ik nog gedaan moet hebben voor ik hier vertrek. Verder ben ik plannen aan het maken voor mijn reis door Amerika. Op 6 februari vertrek ik met de bus naar Chicago, waar ik dan 2 dagen de tijd heb om even rond te kijken. Dan vlieg ik naar Los Angeles om onder andere Hollywood te bezoeken. Het plan is om naar Las Vegas en de Grand Canyon te gaan en dan met de auto naar San Fransisco, zodat ik onderweg naar Death Valley, Seqoia National Park en Yosemite National Park kan gaan.

Op het moment hangt hier in huis een beetje de Nieuwjaarssfeer. Met twee Chinese huisgenoten moet natuurlijk het jaar van de Draak worden ingeluid. Ik was ook uitgenodigd voor een echte Chinese nieuwjaarsmaaltijd. Zo kon ik mijn Japanse chopstick skills weer eens gebruiken.

Iedereen de groeten en tot de volgende keer. (Dat zal waarschijnlijk mijn laatste berichtje uit Ohio worden).

Johan

  • 23 Januari 2012 - 10:38

    Frank Aangenendt:

    vooral je vakantie klinkt erg goed:D

  • 23 Januari 2012 - 10:44

    Pap En Mam:

    Geweldig wat je van je stage in de VS maakt, een super ervaring met onvergetelijke indrukken en fijne kennismakingen. We vinden het fijn dat je je draai zo goed hebt weten te vinden en dat je je er toch aardig "thuis" voelt. En dan komt al weer het eind in zicht... Nog 2 weken stug doorwerken aan je opdracht en ondertussen je leuk voorbereiden op de volgende onderneming: je trip naar Chicago, Los Angeles, Las Vegas en San Francisco. Wat zul je straks veel hebben gezien en meegemaakt...
    Blijf vooral lekker zo actief en geniet van alles wat op je pad komt. Wij blijven je volgen ...

    Groetjes uit een allesbehalve winters Valkenswaard

  • 23 Januari 2012 - 14:20

    Stephan:

    goede vooruitzichten met de vakantie, dat komt wel goed zo te horen!

    En dat ziet er wel uit als een gigantische berg eten voor 3 personen....vooral omdat je dat ergens in de middag kreeg en niet als avondeten. Verder zal het wel zijn goedgekomen met die chopstick skills, daar heb ik wel vertrouwen in. Het enige dat ik verontrustend vindt is dat het lijkt alsof er amstel bier op tafel staat!

  • 23 Januari 2012 - 17:00

    Nico:

    hartstikke leuk dat jij met de Chinezen het jaar van de Draak mocht inluiden. heb jij als eerst van ons zessen in een jaar twee keer nieuwjaar gehad. en die reis door de Grand Canyon lijkt mij super gaaf.

  • 24 Januari 2012 - 00:17

    Johan:

    @ Stephan, dat lijkt niet alleen. Is echt Amstel

  • 24 Januari 2012 - 07:20

    Tante Ans:

    goh, dat was ff balen dat je uit je office moest,wel een geluk dat je ergens anders terecht kon.
    voor de rest merken we dat je het nog steeds goed naar je zin hebt. wel raar he, dat je stageperiode er al weer bijna op zit he, zo ben je lange tijd bezig met de voorbereidingen en zo loopt het al weer op zijn eind! maar goed je hebt nog een geweldig leuk vooruitzicht, wat betreft je vakantieplanning.
    zo te lezen heb je nog grootse plannen om verschillende steden te bezoeken, dus dat zit wel goed! nou succes nog met de afronding van je stage en alvast heel veel plezier gewenst met je trip!! groetjes familie Bax uit de Veestraat

  • 24 Januari 2012 - 09:26

    Ingrid:

    Haa Johan,

    Ik dacht van de week op de chat op Skype dat ik toch echt de verkeerde Johan voor me had met zijn 'happy newyear' gedoe. Toen je begon over dat Chinees nieuwjaar werd me heel wat meer duidelijk:P Je vakantieplannen klinken er goed, heel veel plezier alvast en voor de komende tijd nog succes met je opdracht. We spreken elkaar wel weer op Skype

    Groetjes vanuit een met mist bedekt en bewolkt klein dorpje in Nederland, Valkenswaard!

  • 24 Januari 2012 - 13:24

    Hoi Johan:

    wat een berg eten, is net als bij de chinees hier, eten voor 3 dagen. Geweldig zo'n nieuwjaar, had ik vorig jaar in Vietnam ook, is nog een groter feest als bij ons. Succes met je voorbereidingen en hopelijk wintert het niet teveel als je op reis gaat. Groetjes tante Marjo

  • 25 Januari 2012 - 06:20

    Ome Jack:

    Hoi Johan,

    Ja, zo 'thuis' komen leert je in één keer wat 'thuis' betekent.
    Ik begrijp dat je ontzetend genoten hebt van die twee weken en dat je nu al geniet van je andere uitstapjes over een paar weken. Klinkt in ieder geval goed.
    Toch heb je wel geluk met je nieuwe plek in het lab. Immers, 'het vuil gaat voor.........'
    Hebben de Chinezen je ook uitgelegd wat het jaar van de Draak inhoudt?
    Eén ding kan ik in ieder geval wel constateren: gebrek aan eten en drinken hebben jullie niet.

    Groetjes,
    ome Jack

  • 29 Januari 2012 - 09:38

    Ria:

    Hoi Johan, het is dat de studie ook moet, maar dat reisplan voor daarna ziet er wel erg goed uit. Een deel ervan hebben wij ook gezien en wij hebben daar hele mooie herinneringen aan. Succes nog met je onderzoek en groeten van ons allemaal.
    Ria

  • 04 Februari 2012 - 10:04

    Ingrid:

    Ha Johan,

    Zo je laatste werkdag zit er ook alweer op. Hoorde van papa dat je goed geluncht had als afsluiting. Nu alles klaar maken voor je vakantie. Koffer inpakken, kamer poetsen en afscheid nemen van iedereen die je daar hebt leren kennen. Heel veel plezier op vakantie, geniet er maar goed van en tot over drie weken! :)

    Groetjes uit een koud en bevroren (-8!) dorpje in Nederland, Valkenswaard.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Oxford

Amerika

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2012

San Francisco

26 Februari 2012

Roadtrip Las Vegas - San Francisco [1234 miles]

21 Februari 2012

Grand Canyon & Hoover dam

16 Februari 2012

Las Vegas

16 Februari 2012

Los Angeles
Johan

Actief sinds 26 Okt. 2011
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 43632

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 28 September 2017

Zuidelijk Afrika

28 December 2014 - 27 Januari 2015

Thailand & Cambodja

11 December 2013 - 04 Februari 2014

Centraal Amerika

02 November 2011 - 29 Februari 2012

Amerika

Landen bezocht: