Grand Canyon & Hoover dam - Reisverslag uit Midpines, Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu Grand Canyon & Hoover dam - Reisverslag uit Midpines, Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu

Grand Canyon & Hoover dam

Door: johan88

Blijf op de hoogte en volg Johan

21 Februari 2012 | Verenigde Staten, Midpines

Hey allemaal, hoe is de carnaval geweest? Ik heb er hier niet veel meer van meegekregen dan wat facebook updates. Nu zit ik hier in Midpines, dichtbij Yosemite National Park en heb ik even tijd om mijn reisverslag wat bij te werken. Ik ga maar verder waar ik gebleven was, vanuit Las Vegas wilde ik de Grand Canyon gaan bezoeken.

Bij de Grand canyon was voor woensdag helaas sneeuw voorspeld, dat gooide mijn planning wel een beetje in de war. Ik wilde eigenlijk ’s nachts naar Flagstaff reizen en dan ’s ochtends meteen meegaan met een tour naar de south rim. Vanwege het weer werd de tour al van te voren afgelast. Na wat zoek en plan werk heb ik toen toch maar besloten om in een dag vanuit Las Vegas op en neer naar de south rim van de Canyon te gaan. Hier zou de canyon het spectaculairste zijn.

De volgende dag was ik al vroeg op, omdat ik om 5.40 opgehaald zou worden door de bus om ergens in te checken en in de bus naar Arizona te stappen. Het weer was de vorige dag inderdaad heel slecht geweest, er was toen door de sneeuw niets te zien in de Canyon, dus ik was al blij dat ik niet toen was gegaan. Maar door het slechte weer was er ook een ongeluk gebeurd op de highway naar de south rim. De weg was afgesloten en het zou niet mogelijk zijn om die dag nog naar de south rim te gaan. Omdat ik niet op een andere dag kon gaan, heb ik maar besloten om de tour om te boeken naar een ritje naar de West Rim.

Na ruim een uur rijden, kwamen we bij de nieuwe Hoover dam bypass bridge. Hier konden we even uitstappen en kon je mooi van boven neerkijken op de Hoover dam en het achterliggende Lake Mead. Na nog een paar uur rijden kwamen we eindelijk aan bij de West Rim van de Grand Canyon. Eerst werden we naar Eagle point gebracht. Dit is een uitkijkpunt bij een canyon van een zijrivier. Vanaf een afstandje zie je eigenlijk nog maar weinig, maar als je dan bij de rand komt (zonder hek!!!), zie je opeens een steile afgrond van ongeveer 1000 m. Dat was echt ongelofelijk. Het uitzicht was perfect, want het was een heldere dag. Bij de West Rim bevindt zich ook de “Grand Canyon Skywalk”, dit is een vrij nieuwe glazen balkon boven de Canyon. Dat wilde ik natuurlijk ook wel even ervaren. Het is geweldig om dan vanaf boven aan alle kanten naar de canyon te kunnen kijken.

Het tweede uitzicht punt (Guano point) vond ik eigenlijk mooier dan het eerste. Hier had ik eerst even op een terrasje op de rand van de afgrond gelunched, wat een locatie… De Canyon maakte er een soort U-vorm, dus je kon daar een heel stuk lopen en uiteindelijk een berg(je) beklimmen en dan zag je ook afronden aan alle kanten om je heen. Helemaal beneden kon je de Colorado River zien stromen. Ik vond het een hele unieke ervaring om te zien hoe enorm het allemaal is. Het is zeker een van de hoogtepunten van mijn reis.

Voor vrijdag had ik nog een korte tour geboekt naar de Hoover dam. Die is in de jaren ‘30 in een canyon gebouwd om de Colorado River te kunnen beïnvloeden. Het was mooi om te zien hoe ze de rivier door buizen in de canyon wand moesten omleiden om vervolgens twee jaar lang continu beton te storten. Met al het beton in die dam zou een fietspad van een meter breed rond de evenaar kunnen worden aangelegd! Met een lift daalden we af en liepen we door in de rots uitgehakte gangen en daar kon je de buizen zien die water van het stuwmeer naar de generatoren brengen. Ook konden we een kijkje nemen bij de 8 van de in totaal 17 generators. Die hele constructie is echt een geweldige prestatie voor de jaren ’30.

Terug in Vegas ben ik voor de laatste keer over de strip gelopen en ging ik naar het vliegveld om een huurauto op te halen. Ik zou dan de volgende ochtend kunnen vertrekken naar Death Valley. Helaas bleek de reservering fout te zijn gegaan en kon dat pas de volgende ochtend worden gefixed.

Johan

  • 22 Februari 2012 - 09:17

    Ingrid:

    Ha broer,

    Leuk verslag geschreven. Jee dat ze met al het beton in die dam een fietspad van een meter breed rond de evenaar kunnen aanleggen is dan wel echt waanzinnig! Super ervaring zo te horen. Geniet nog even van je reis en tot volgende week woensdag!

  • 22 Februari 2012 - 10:03

    Mam En Pap:

    Fantastisch dat het toch nog gelukt is de Grand Canyon en de Hoover Dam te zien; dat je geboft hebt met het weer is duidelijk! Dat je over die rand (zonder hek) hebt kunnen kijken, zal vast een geweldige ervaring zijn geweest. Ook de Hoover Dam zal jou inderdaad vanwege het technische vernuft wel hebben aangesproken.
    Je onderneemt echt erg veel en je hebt je reis prima voor elkaar. De meest bekende plekken binnen de driehoek LA-Las Vegas- San Francisco heb je straks toch maar mooi weten aan te doen. Waauw ..

  • 22 Februari 2012 - 10:05

    Tante Marjo:

    Ha Johan,

    geweldig die westkust van Amerika. Ja en de Grand Canyon is precies zoals ik hem herrinner, zo overweldigend. Geniet nog een week. Groetjes

  • 22 Februari 2012 - 15:58

    Stephan:

    Hey Johan,

    Een beetje pech met al die onverwachte dingen, maar zoals verwacht heb je daar snel goede oplossingen voor gevonden. Als ik die foto's van de Grand Canyon zie kan ik me moeilijk voorstellen dat het er zo koud is dat er sneeuw kan vallen, zonder jas had je makkelijk voor hitte door kunnen gaan. Veel plezier verder met alle parken die je gaat bezoeken!

  • 23 Februari 2012 - 06:30

    Ome Jack:

    Ha, goedemorgen (voor jou goede nacht) Johan,

    Hier zijn we weer. Carnaval zit er weer op. We hebben hier toch wel enigszins hetzelfde weer gehad als jij daar. Afgelopen zondag hagel, regen, natte sneeuw en vooral "neerslag" van binnen! Het was weer een ware reünie/ruïne.

    Aan de foto's en jouw verhalen te zien is het daar toch wel erg indrukwekkend en, precies wat je schrijft, een knap staaltje werk voor de jaren '30.
    Jammer dat er hier en daar net iets anders moest dan je gepland had, maar blijkbaar ben je daar wel uitgekomen. En nu zelf met de auto, dan heb je het reizen in ieder geval zelf in de hand. Volgens mij ga je nog enkele parken bekijken.
    Nou ik wens je weer veel plezier en doe ook hier weer onuitwisbare indrukken op.
    Tot het volgende bericht of tot volgende week woensdag.

    Groetjes, ome Jack

  • 23 Februari 2012 - 13:54

    Frnk:

    He johan,
    Ik heb zeker weer genoten van het carnaval in nl. Was het bier wel ontwent maar carnaval is daar een goede spoedcursus voor. Die hoover dam lijkt me echt gaaf om te zien, begin steeds meer zin te krijgen om een keer een roadtrip door de us te houden :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Midpines

Amerika

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2012

San Francisco

26 Februari 2012

Roadtrip Las Vegas - San Francisco [1234 miles]

21 Februari 2012

Grand Canyon & Hoover dam

16 Februari 2012

Las Vegas

16 Februari 2012

Los Angeles
Johan

Actief sinds 26 Okt. 2011
Verslag gelezen: 687
Totaal aantal bezoekers 43605

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 28 September 2017

Zuidelijk Afrika

28 December 2014 - 27 Januari 2015

Thailand & Cambodja

11 December 2013 - 04 Februari 2014

Centraal Amerika

02 November 2011 - 29 Februari 2012

Amerika

Landen bezocht: