Happy New Year - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu Happy New Year - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu

Happy New Year

Door: johan88

Blijf op de hoogte en volg Johan

03 Januari 2012 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Met dit eerste berichtje in 2012 wil ik iedereen eerst een heel gelukkig nieuwjaar wensen. Ik hoop dat jullie het allemaal goed hebben gevierd, wij hebben het in New York en Washington DC prima naar ons zin gehad. Toch is het wel een beetje vreemd zonder kerstdiner met de familie en de nieuwjaarsborrels met natuurlijk de bowl.

Vandaag ben ik op de terugreis van DC naar Cincinnatti, dus heb ik mooi even tijd om jullie te vertellen wat we in NYC en DC allemaal hebben gezien en meegemaakt. Op eerste kerstdag zijn we ’s ochtends naar de grote St. Patrickscathedral geweest. Verder waren vele ‘attracties’ op deze dag gesloten, dus hebben we maar wat rondgekeken in de stad, o.a. het gebouw van de United Nations hebben we bezocht. ’s Avonds hebben we zijn we samen met een andere Nederlandse uit het hostel gaan eten, zo hadden we toch nog een soort van kerstdiner. Daarna zijn we met een groep van het hostel op stap geweest en hebben we een leuke Christmas Party gehad in The Big Apple. Tweede kerstdag bestaat hier niet, dus was alles weer geopend. Na een bezoek aan het gigantische en helemaal versierde warenhuis Macy’s hebben we een cruise gemaakt over de Hudson en East River. Vanaf de boot hadden we een mooi uitzicht over Manhattan. De laatste dag in New York hebben zijn we naar het observation deck op de top van het Rockefeller center geweest. Het uitzicht vanaf hier was nog beter dan vanaf het Empire State Building waar we en paar dagen eerder waren geweest. We konden mooi central park en het Empire State Building zien. Ook het bekendste museum in Amerika het ‘Metropolitan’ ligt in New York, na daar een halve dag te hebben rond gelopen hadden we nog maar een klein beetje van de hele collectie gezien.

Op 28 december eindigde ons bezoek aan NYC en zijn we met de bus naar DC gereisd. Na een beetje vertraging en op het station te hebben uitgezocht waar ons hostel eigenlijk lag, konden we rond een uur of acht toch inchecken. Het White House was zo dichtbij dat we eerst maar even kennis wilden maken met Obama, helaas was ie niet thuis. Alle belangrijke attracties van Washington DC liggen rond de National Mall, dus de meeste dingen konden we te voet bezoeken. Het witte huis konden we helaas niet in, want dat hadden we dan weken van te voren moeten reserveren. Het Capitool (gebouw waar het Congress zetelt) konden we gelukkig wel in. Daar hebben we een rondleiding gehad en zijn we zelfs in de kamers van het House (vgl tweede kamer) en de Senate (vgl eerste kamer) geweest. Het Smithsonian Air and Space museum is een van de grootste attracties in de stad. Hier hebben we de echte prototypes van de vliegtuigen van de gebroeders Wright gezien en ook de van de maan teruggekeerde capsule van Apollo 11. Een gids van het hostel heeft ons de volgende dag een tour gegeven langs alle monumenten rond de National Mall, zoals het Washington en Lincoln memorial, maar ook de memorials voor de Korea en Vietnam oorlog. Op oudejaarsavond hebben we het jaar goed afgesloten op een nieuwjaarsparty met een groep vanuit het hostel. Op tv hebben we de in Amerika legendarische ‘ball drop’ op Times Square in NYC gezien (dat stelt dus echt niks voor:P). Helaas voelde ik met de hele dag al niet echt lekker en het uitgaan had dat er niet echt beter op gemaakt. Op nieuwjaarsdag zijn we eerst even naar het Pentagon geweest en hebben we het deels militaire Arlington Cemetry bezocht. Al die rijen met witte kruizen waren heel indrukwekkend. Helaas voelde ik me helemaal niet lekker zodat ik ‘s middags maar terug ben gegaan naar het hostel. Gister ging het weer iets beter en hebben we een indruk gekregen van het leven in het White House door een bezoek aan het White House Visitor Center. Nog even naar het museum van American National History en een tour langs de monumenten in het donker en de vakantie zit er al weer op.

Het zijn twee heel leuke weken geweest waarin we veel hebben gezien en hebben genoten van de Amerikaanse keuken: MacDonalds, Wendy’s, Applebee’s en Papa John’s. Ook hebben we veel geluk gehad met het weer. Vandaag, op de dag van de terugreis is het pas koud geworden en is het begonnen met sneeuwen. Ik sta nu ook al zo’n twee uur in de file met de bus, dus ben benieuwd hoelaat ik thuis kom…

Ik hoop dat jullie met kerst en oud-en-nieuw net zoveel plezier hebben gehad als ik. Nogmaals de ‘Beste Wensen’ en tot het volgende berichtje.

Groeten (vanaf een overvolle highway ergens tussen Pittsburgh en Columbus)

Johan

• 03 Januari 2012 - 23:28

Ingrid:

Ha Johan,

Dat klinkt als een super vakantie! Heel erg gaaf, echt leuk. Inmiddels nog aan het reizen maar morgen weer vroeg uit de veren om naar de universiteit te gaan. Succes met je project en hopelijk voel je je morgen weer een stuk beter

• 04 Januari 2012 - 07:25

Tamte Ans:

hoi Johan, voor jou ook de beste wensen voor 2012 van ons allemaal, zo te lezen heb je het nieuwe jaar ook goed ingeluid he!
    wel jammer dat je niet helemaal fit was.
    leuk om te lezen dat je een fijne vakantie hebt gehad, dan kun je er nu weer goed tegen aan, wat betreft je project!
    nou veel succes verder en de groetjes weer vanuit Leende, houdoe

• 04 Januari 2012 - 12:14

Ouders Van Stephan:

Hoi Johan,
    Een gelukkig nieuwjaar en heel veel succes met je project, en nog een fijne tijd verder.Het verslag zag er goed uit, en wat hebben jullie veel gezien en beleefd, nu weten wij ook weer wat meer wat jullie gedaan hebben, lijkt ons geweldig.
    Groeten uit Wijlre.

• 04 Januari 2012 - 19:46

Pap En Mam:

Dag jongen,

Wat hebben jullie veel gezien en gedaan in die twee weken.... Het moet echt een geweldige ervaring zijn geweest en dan extra leuk als je dat ook nog met 2 studiegenoten kunt ondernemen. Jammer dat je je die laatste dagen niet helemaal lekker voelde (we hopen dat het snel betert).
    De foto's laten al zien dat het zeer indrukwekkend was allemaal en wij zijn benieuwd naar de rest..
    Benieuwd of het nu ook nog eens echt gaat winteren bij jullie ..
    Horen je snel op skype??
    Groetjes van thuis

• 04 Januari 2012 - 21:15

Tante Ria:

Hoi Johan, beste wensen vanuit Maarheeze. We hebben je gemist op de nieuwjaarsborrel bij ome Jack, maar gelukkig heb jij het ook goed naar de zin gehad.
    Hopelijk ben je weer opgeknapt en heb je het nieuwe jaar goed ingezet.
    Groetjes.

• 05 Januari 2012 - 00:46

Johan:

Het had toch nog tot 1 uur geduurd voordat ik uiteindelijk "thuis" kwam gisteren. Het is toch heel vreemd om "thuis" te komen terwijl je eigenlijk nog steeds ver weg bent.

Bij deze wil ik ook iedereen nog bedanken voor de leuke kerstkaarten. Weer iets meer om mijn lege muren mee te vullen.

• 05 Januari 2012 - 06:22

Ome Jack:

Hoi Johan,

Zo zie je maar, wil je ergens in de wereld komen, dan moet je gewoon gaan studeren!
    Volgens mij hebben jullie het echt heel leuk gehad en een Kerst en een Nieuwjaar gehad die je nooit zult vergeten (zo heerlijk ongewoon anders).
    Nu snel weer aan de slag, dan zit het laatste stuk er zo op.
    Groetjes, ome Jack.

• 05 Januari 2012 - 12:36

Erik:

Heej johan,

Hoewel ik nog steeds moet wennen aan je amerikaanse kapsel, lijkt het me voor de rest toch allemaal wel heel erg leuk te zijn daar. Ik geloof wel dat je het er erg naar je zin hebt gehad in NYC. Ook al was je de laatste dagen wat verkouden (wat wil je met zo'n grote neus?!)

Nog veel succes met je opdracht en tot het volgende bericht.

groetjes Erik

• 08 Januari 2012 - 21:55

Ferry:

Hey Johan,
    Mooie foto's hoor!
    Jammer dat we elkaar net zijn misgelopen in New York, maar zo te zien hebben jullie je prima vermaakt!
    Times Square met oud en nieuw is idd gekkenwerk en iets wat je maar een keer doet. Toch is het een hele ervaring met zo gigantisch veel mensen op straat, maar zoals gezegd, gekkenwerk om daar 7 uur te staan zonder eten, drinken of wc...
    Veel succes nog op stage en spreek je wel weer!

• 09 Januari 2012 - 20:33

Frnk:

je hebt zo te lezen een super mooie vakantie gehad:D ik zal van de week of mijn verslagje ff typen. ben vandaag weer aangekomen in zweden en zo van +35 in ZA naar -15 in Zweden is flink wennen xD

• 09 Januari 2012 - 21:12

Johan:

Ja wij hebben het super gehad. Ben heel benieuwd naar je vakantie in Z-Afrika.

Van die hitte naar die kou, is wel weer ff wennen. Succes weer met je stage.

• 10 Januari 2012 - 19:36

Wilma & Patrick:

Hoi Johan, klinkt allemaal geweldig! Jullie hebben zo te zien een prachtige vakantie gehad in de Big Apple! Wij zijn zelf maar een krappe 2 dagen in New York geweest en zouden graag nog eens terug gaan om meer te zien. Voor jou ook een happy new year, veel succes met de studie en blijf daarnaast zoveel mogelijk leuke dingen doen nu je nog daar bent!!