New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu

New York

Door: johan88

Blijf op de hoogte en volg Johan

25 December 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hey allemaal,

Bij deze wil ik iedereen een vrolijk kerstfeest wensen. Het kerst vieren met de familie mis ik toch wel, maar we hebben het hier al geweldig gehad.

Na een lange busreis (de hele nacht) kwam ik donderdag ochtend om 7 uur aan in het centrum van New York. De eerste aanblik van Manhattan in de schemering was erg indrukwekkend. Na aankomst heb ik even moeten wachten op de bus van Stephan en ondertussen was ook Victor gearriveerd. Na metro kaarten gekocht te hebben en onze bagage te hebben gedropt bij het hostel, konden we eindelijk New York gaan verkennen.

We zijn begonnen met een wandeling door central park naar het zuiden. Het is onvoorstelbaar om zo’n groot park te hebben wat aan alle kanten wordt omgeven door wolkenkrabbers. Om in de kerstsfeer te komen hebben we ook vast een kijkje genomen bij de grote kerstboom bij de ijsbaan van het Rockefeller center. Ook hebben we een kijkje genomen op wall street en ’s avonds zijn we via de bekende Brooklyn bridge naar Brooklyn gelopen om de skyline van Manhattan van een afstandje te kunnen bekijken.

De volgende dag hebben we onze tocht door New York weer vroeg voortgezet door de Public Library en de Grand Central Terminal te bezoeken. Rond de middag hebben we een rondleiding gekregen bij de Federal Reserve of New York, (FED). Het indrukwekkendste was ongetwijfeld het zien van de kluis met maar liefst 500.000 goudstaven, met een totale waarde van ongeveer 400 miljard dollar. Smiddags hebben het museum of Natural History bezocht, waar vooral de grote dinosaurussen indruk hebben gemaakt.

Vandaag hebben we twee van de bekendste plaatsen in de stad bezocht. We zijn met een boot naar Liberty Island gevaren om het Satue of Liberty van dichtbij te kunnen bekijken. Ook konden we daar naar de gebouwen waar rond het jaar 1900 miljoenen Europese immigranten voor het eerst aankwamen in Amerika. Het Empire State Building, het hoogste gebouw in New York heeft een observatory platform op de 86e verdieping. Een mooi uitzicht hadden we vanaf daar over de stad. De avond hebben we afgesloten met het bezoeken van een typische Amerikaanse comedy club waar verschillende stand-up comedians ons hebben vermaakt.

Het is hier geweldig en ik heb veel zin in de rest van deze vakantie. Nogmaals wens ik jullie allemaal fijne feestdagen en tot de volgende keer dan maar weer,

Johan

• 25 December 2011 - 10:15

Home :

Ha Johan,

Nogmaals vrolijk kerstfeest van ons allemaal. Tijdens ons kerstontbijt hebben we je verslag gelezen en de foto's bekeken. Het zag er zeer indrukwekkend en heel mooi uit. We wensen jullie met zn drieën hele fijne (bijzondere) kerstdagen en we zien de volgende foto's wel weer verschijnen.

• 25 December 2011 - 10:20

Ouders Van Stephan:

Hoi ,
    Eerst een gelukkig kerstfeest voor jullie
    we zien dat jullie je heel goed vermaken in New York, mooie foto's,
    en maak er en fijne tijd van.
    Groetjes uit Wijlre.

• 25 December 2011 - 10:24

Tante Ans:

hoi Johan,
    zo te lezen heb je in korte tijd al veel gezien van New York, geniet er lekker van, veel plezier nog en hele fijne feestdagen!

groetjes familie Bax Veestraat

• 25 December 2011 - 12:54

Ria En Harry:

Gelukkig kerstfeest mannen.
    Wat een geweldige plaats om samen kerst te vieren. Wel heeeeel anders dan anders lijkt ons.
    Enjoy Christmas, Big-Apple-style!
    And shake hands with Obama for New Year.

Harry Ria Joris Ruud Emma Stef Nadine

• 26 December 2011 - 13:17

Tante Marjo:

Hoi Johan,

het is allemaal overweldigend lijkt me, een hele ervarng. Geniet nog en dan op naar Washington. Maak er een mooi oud en nieuw van met zijn allen.

groetjes and a happy new year

tante Marjo

• 27 December 2011 - 06:41

Ome Jack:

Hoi Johan,
    Het is duidelijk dat jullie inmiddels een fijne, heel andere kerst hebben gehad. Wij hadden dat vorig jaar, maar dan binnen een overwegend boedistische wereld.
    Geniet nog van de volgende dagen en vier het jaar goed uit.
    Veel plezier met z'n drieën daar.

• 29 December 2011 - 11:30

Wilma & Patrick:

Ha Johan, ziet er allemaal geweldig uit zeg! Jullie hebben dit jaar ongetwijfeld een kerst om nog vaak aan terug te denken! Wij hebben het ook heel gezellig gehad en zijn deze dagen regelmatig op de schaatsbaan te vinden. Wij wensen jullie nog heel veel plezier, en alvast een spetterende jaarwisseling in de USA!

• 01 Januari 2012 - 11:19

Ouders Van Stephan:

Hoi Johan ,
    Een heel gelukkig nieuwjaar we denken dat jullie dit jaar een geweldige jaarwisseling hebben gehad,
    nog een paar dagen in Washington, veel plezier samen, en de groeten aan Stephan.

Groeten uit Wiijlre.

• 01 Januari 2012 - 11:32

Tante Wilma:

Hoi Johan,
    Hartstikke leuk allemaal, we wensen je een heel gelukkig en gezond 2012. En ook nog een paar hele leuke dagen daar op vakantie. Dat gaat vast lukken. Heel veel groetjes van ome Gerard, Marijke, Sandra, Julia en tante Wilma.

• 09 Januari 2012 - 20:30

Frnk: