Home sweet home ... - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu Home sweet home ... - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu

Home sweet home ...

Door: johan88

Blijf op de hoogte en volg Johan

15 December 2011 | Verenigde Staten, Oxford

De laatste week heb ik hier in Ohio wel een beetje meer het thuis gevoel gehad dan te voren. Ten eerste werd er al een leuke sinterklaas verrassing bezorgd op 6 december. Dus een beetje Hollands snoepgoed had ik al.

Afgelopen zaterdag ben ik met Sarah mee geweest naar Jungle Jim’s. Dit is een gigantische (dat woord kun je hier bijna overal voor zetten) winkel met alleen maar eten. Het eigenlijk een soort van hele grote supermarkt, maar dan hebben ze er producten van over de hele wereld. Zo hebben ze van veel landen een aparte hoek ingericht. Natuurlijk ook van Nederland. Ik heb maar eens een voorraadje Hollandse producten aangeschaft, zoals drop (echte Oldtimers), bakkerspeculaas, stroopwafels, honig romige tomatensoep en natuurlijk hagelslag! Het rondlopen in die winkel is sowieso wel de moeite waard, alle is aangekleed passend bij de verschillende landen. Ook hebben ze er producten die je thuis niet zomaar in de supermarkt zo vinden, zoals een complete varkenskop en pootjes van kippen.

Om het thuisgevoel deze week compleet te maken kreeg ik ook nog een verlaat sinterklaas cadeau van het thuisfront. Dat pakketje had er maar liefst 3 weken over gedaan. Lekkere chocolade letters (nee zat nog geen schimmel op) en wat mooie versieringen voor op mijn lege muren. Dat is wel niet echt kerststemming, maar dan hangt er toch iets. Bij deze bedankt voor het presentje.

De kerstvakantie komt nu toch al dichtbij. Hier begint die al een week eerder dan thuis! Ik kijk nu al echt uit naar mijn trip naar New York en Washington DC. De 21e vertrek ik, maar van te voren zal er nog een beetje een planning gemaakt moeten worden.

Tot het volgende bericht maar weer,
Groeten,

Johan

• 16 December 2011 - 18:28

Pap En Mam:

Wat grappig dat je in zo'n giga winkel zo'n herkenbare nederlandse spullen kunt kopen. Smul er maar lekker van; dat je dat toch zo kunt gaan missen! Blij dat ze hier toch niet varkenskoppen e.d. zo uitstallen ..... . In Jungle Jim's past dat wel bij die big-bigger-bigst-uitstraling.
    Gelukkig dat je het thuisgevoel begint te ervaren in Ohio. In je kamerversierselen zie je maar Santa Clausen...

• 16 December 2011 - 19:42

Erik:

Je bent de suiker vergeten mee te nemen, haha.
    Maar verdwaal je niet in die winkel daar of moet je een heel overlevingspakket meenemen met kompas en alles?
    Het lijkt me allemaal wel leuk!

• 16 December 2011 - 21:55

Frnk:

goed idee zon winkel. moeten ze hier ook maken:P
    ik zag dat ze hier wel een candy world hadden en ja dat is een winkel met alleen maar snoep. En hij was kei groot.

ik hoop dat jullie sneeuw hebben in New York want dat zou daar wel echt super mooi zijn dan !

• 16 December 2011 - 23:25

Johan:

@ Erik, De suiker had ik de eerste week al gekocht hoor:P

Het zou hier eigenlijk al lang hebben moeten sneeuwen. Was heel uitzonderlijk dat er half november nog geen sneeuw lag, maar het is nog steeds niet wit geweest hier. Beetje witte kerst in NY lijkt me wel mooi, hoop maar dat het geen overlast wordt. Want het kan daar helemaal vast komen te zitten.

• 18 December 2011 - 13:54

Ria En Harry:

Hoi Johan, ja wat je zegt, je kunt daar bijna overal gigantisch voorzetten. Dat vonden wij ook al. Maar dat "gigantische kerst-thuisgevoel" zul je dit jaar een beetje zelf moeten maken. Zo te lezen gaat dat wel lukken. Nog een klein weekje en dan is het vakantie.
    Groetjes Harry en Ria

• 21 December 2011 - 18:32

Ouders Van Stephan:

Zo te lezen, begint het te wennen in Ohio, maar nu de laatste voorbereidigingen voor jullie vakantie in New York maak er een hele fijne tijd van samen, ook willen we je hele fijne feestdagen toewensen en een gezond 2012.
    Geniet ervan!
    Groetjes uit Wijlre.

• 22 December 2011 - 20:35

Ingrid:

Ha Johan, een fijne vakantie in New York! Maak er een hele fijne tijd van samen, ook wil ik je via deze weg alvast hele fijne feestdagen toewensen en een gezond 2012. Ben benieuwd hoe die bank met dat goud eruit zal zien.. jammer dat je er geen foto van mag maken. Geniet ervan en we zien je wel weer op Skype verschijnen!