Update - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu

Update

Door: johan88

Blijf op de hoogte en volg Johan

03 December 2011 | Verenigde Staten, Oxford

Na twee weken is het wel weer eens tijd om een update te geven van de stand van zaken in Amerika. Dit jaar geen Sinterklaas voor mij. Dat kennen ze hier niet, hoewel ik las dat er in New York een Sinterklaas intocht was met een speedboot voor Nederlandse kinderen. Iedereen thuis wens ik in ieder geval een fijne Sinterklaas avond.

Met mijn opdracht heb ik wat vooruitgang geboekt, maar het verloopt helaas toch erg stroef. Mijn vergelijkingen zijn erg complex in veel variabelen zodat ik geen analytische uitdrukking kan vinden voor een bepaald vectorveld. En die heb ik echt nodig om een verdere analyse te kunnen doen. Mijn begeleider had daar ook niet direct een oplossing voor, dus dat is nogal frustrerend.

Verder gaat hier alles zijn gangetje. Afgelopen weekend was het Thanksgiving en was het hier nogal rustig. Bijna iedereen ging naar huis om dat met familie te vieren. Ik wilde eventueel naar Chicago gaan, maar helaas waren alle hostels al vol geboekt.

Ben hier nog een paar keer uitgeweest en ben gisteren naar een huisfeest gegaan. Ik ben er wel achter gekomen dat ze hier toch veel grappige en leuke beer/pub games hebben. In een kroeg waar we zijn geweest kon je jenga spelen, maar dan op groot formaat (toren van ruim anderhalve meter). Verder heb ik eindelijk beerpong gespeeld op het feest gisteren. Dat is de beergame in Oxford. Verder hebben ze hier jello-shots en doe ze aan “beer bagging” (bedenk maar eens wat dat kan zijn).

Verder ben ik afgelopen week met mijn begeleider en 3 masterstudenten gaan lunchen bij Skyline Chili. Daar moest ik zeker een cheese coney proberen. Soort hotdog met chili en een hele berg cheddar cheese.

Sinds een week wordt alles hier al in kerststemming gebracht met veel lichtjes en versieringen overal. Dat ziet er allemaal wel gezellig uit. De eerste sneeuw heb ik hier ook al gezien. Maar overdag is het hier nog niet zo koud, dus die was ook zo weer weg.

Groeten,
Johan

  • 04 December 2011 - 10:02

    Tante Ans:

    hoi Johan,
    leuk weer iets van je te horen,wel balen zeg, dat het nog niet zo goed wil vorderen met je opdracht,als dat je gehoopt had, maar dat zal hopelijk toch wel goed komen he!
    maar ik hoor dat je al helemaal ingewijd bent, met de bierspelletjes en zo, dus als je terug bent, kun je dat de rest van de familie ook allemaal leren.het zal er in jouw omgeving wel prachtig uit beginnen te zien, met de kerstversiering en zo, maar daar zullen we nog wel eens foto's van te zien krijgen denk ik he!nou veel succes nog met je verdere verloop van je opdracht en de groetjes van famile Bax uit de veestraat

  • 04 December 2011 - 13:59

    Wilma & Patrick:

    'Mijn vergelijkingen zijn erg complex in veel variabelen zodat ik geen analytische uitdrukking kan vinden voor een bepaald vectorveld', nee, maar dan snappen wij het wel! Waarschijnlijk kan ik me meer voorstellen bij beer bagging...

  • 04 December 2011 - 22:17

    Mam En Pap:

    Een update na 2 weken is niet verkeerd
    wij blijven graag goed geinformeerd.
    Jammer dat je opdracht niet zo wil gaan,
    maar jij zult er vast van alles al aan hebben gedaan.
    Hopelijk zal het snel wat soepeler gaan lopen
    dat is wat wij tenminste hopen.
    Naast je studie beleef je van alles meer
    en loop je al rond in gezellige kerstsfeer.
    Wij zijn weer op de hoogte van je wel en wee
    deze mailings van jou zijn toch maar een goed idee!

  • 05 December 2011 - 00:16

    Johan Van Hoof:

    Met deze rijm toch een beetje sinterklaas stemming hier.

    Bedankt

  • 05 December 2011 - 11:44

    Ome Jack:

    Als al dat 'beer.....gedoe' ook een stageopdracht vormt, dan weet ik zeker dat je die cum laude haalt!

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Oxford

Amerika

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2012

San Francisco

26 Februari 2012

Roadtrip Las Vegas - San Francisco [1234 miles]

21 Februari 2012

Grand Canyon & Hoover dam

16 Februari 2012

Las Vegas

16 Februari 2012

Los Angeles
Johan

Actief sinds 26 Okt. 2011
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 43691

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 28 September 2017

Zuidelijk Afrika

28 December 2014 - 27 Januari 2015

Thailand & Cambodja

11 December 2013 - 04 Februari 2014

Centraal Amerika

02 November 2011 - 29 Februari 2012

Amerika

Landen bezocht: