Time Flies - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu Time Flies - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu

Time Flies

Door: johan88

Blijf op de hoogte en volg Johan

19 November 2011 | Verenigde Staten, Oxford

Weer even een update van mijn belevenissen in Amerika. Ik heb weer een week gewerkt aan mijn opdracht. Helaas gaat het niet zo voorspoedig als ik zou willen. (Voor de W’ers: het numeriek oplossen van de bewegingsvergelijkingen doe ik met twee methoden. Maar de eerste is niet convergent en bij de tweede geeft ode45 van matlab een probleem). Dus nog genoeg problemen op te lossen volgende week.

Ik ben tussen de middag gaan lunchen uptown, bij Jimmy John’s. Mijn begeleider had me verteld dat ik daar zeker een keer een sandwich moest gaan eten. Dus ik heb zijn advies maar opgevolgd en heb daar een heerlijke BLT(bacon-lettuce-tomato)-sandwich gehad. Vanmiddag ben ik een kijkje gaan nemen in de Wal-Mart. Het lijkt wel een kruising tussen AH, mediamarkt, tuincentrum, doe-het-zelfzaak en kledingwinkel en het is ongelofelijk groot. Volgens google maps is de winkel ongeveer 1,5 ha groot en dan ligt er nog een enorme parkeerplaats voor. Je kunt er werkelijk alles kopen, van levensmiddelen tot autobanden, van kunstnagels tot schilderbenodigdheden, van televisies tot fietsen en van jachtbenodigdheden tot wenskaarten. Ik heb een paar foto’s gemaakt om jullie een indruk te geven.

Iedereen hier heeft trouwens facebook, en een van de eerste dingen die ze vragen is of je ook facebook hebt, dus heb ik me van de week ook maar laten overtuigen om een account aan te maken. Verder ben ik bezig geweest met plannen te maken voor de kerstvakantie. Op 21 dec vertrek ik met de bus naar New York. Daar heb ik afgesproken met een studievriend (Stephan) die stage loopt in Toronto. Na Kerstmis gaan we op 28 dec naar Washington DC en vieren daar Oud-en-nieuw. Op 3 jan reis ik weer terug naar Oxford.

Gister ben ik weer op stap geweest. Ze hebben hier een Duitse kroeg “Steinkeller” waar je literpullen Duits bier, zoals Erdinger, kunt bestellen. Vergelijkbaar met de Duitse borrel! Via via kreeg ik van de week het telefoon nummer van een Nederlandse die hier nanny is. We hebben afgesproken om elkaar vanavond te treffen en op stap te gaan.

Kortom, ik heb het hier goed naar m’n zin en de tijd vliegt. Verheug me nu al op de reis naar New York. Na dit weekend uitrusten kan ik er weer tegenaan. Iedereen bedankt voor alle leuke reacties.

Groeten
Johan

  • 19 November 2011 - 23:31

    Mam En Pap:

    Erg fijn dat je al aardig wat contacten hebt weten te maken en dat je het zo naar je zin hebt. Wel jammer dat je opdracht nog niet zo wil vlotten, maar goed werk kost nou eenmaal kruim!!! Wij vroegen ons eventjes af of je in die 30 m. cornflakes bij de Wal-Markt niet vergeten zou zijn waar je voor kwam?? De foto met de Amerikaanse man spreekt ook wel voor zich (incl.petje en buik!). Voor de rest zien wij ook wat jij ziet, het is allemaal groot en veel ........
    Geniet van je vrije uren en probeer er iets leuks mee te doen.

  • 20 November 2011 - 11:54

    Frank:

    ziet er inderdaad ernstig groot uit johan. Is wel handig dat je zelfs in contact kan komen met een Nederlandse, op LTU wisten ze me te vertellen dat ze vorig jaar iemand uit nederland hadden gehad. Dit jaar ben ik de enige:P gelukkig spreken ze allemaal kei goed engels tig keer beter dan in Japan in ieder geval. nog veel plezier daar!

  • 20 November 2011 - 11:58

    Ingrid:

    Ha Johan,

    Weer een leuk verslag en de foto's geven een duidelijk beeld hoe het er daar allemaal aan toe gaat. Haha wat grappig die foto van alle media, inclusief Amerikaan! Jammer dat je opdracht nog niet echt vooruitgang wil geven, komende week er maar weer goed voor gaan zitten en dan komt dat wel goed. Veel plezier in New York straks en we spreken elkaar wel weer via Skype. X

  • 20 November 2011 - 12:16

    Imke:

    Hee Johan!
    Ik ben je berichtjes aan het bijhouden! Klinkt allemaal super leuk daar! En nu ook nog naar New York! Gaaf hoor! Ben heel benieuwd hoe het daar is, en vooral met kerst!:)
    Veel plezier nog en succes met je opdracht!!

  • 20 November 2011 - 20:27

    Tante Marjo:

    Hoi Johan,
    hopelijk kun je volgende week weer vol goede moed aan je project beginnen. Fijn dat je je reis naar NY geboekt is lijkt me weer een hele ervaring. Ja en alles is groot, groter, groots in Amerika en echt alles is te krijgen. Heel veel groeten uit Lind

  • 21 November 2011 - 06:23

    Tante Ans:

    hoi Johan,

    wel makkelijk, zo'n grote shop he, alles onder een dak is ideaal.moet je natuurlijk wel een hele dag voor uit trekken om te gaan winkelen!!we lezen dat je nog steeds nieuwe contacten legt, wel fijn dat je nu met een nederlandse op stap gaat, kun je weer lekker in je eigen taaltje praten.
    nou veel succes met je opdracht, maar jou kennende komt dat ook wel weer goed.
    groetjes tante Ans en familie

  • 23 November 2011 - 11:51

    Evert:

    Ik dacht altijd dat de Wallmart een soort Jumbo, HarenseSmit, Praxis en V&D was ;)
    Ode45 is vaak niet stabiel door numerieke afrondingen bij de gebruikte gauskwadratuur, je kunt manual de setting aanpassen door 'options','value' mee tegeven als argumetn of Ode113 proberen (geeft vaker stabieler gedrag) tot zo ver mijn eerste leermoment van de BZ van Heemels II. [voor de niet W'ers: Al begrijp je van dit alles geen ene f*cks, 't is nog altijd beter dan tuks (hmm die was toch voor W'ers)]

  • 30 November 2011 - 17:34

    Wilma En Patrick:

    Hey Johan,

    Hoe gaat het in de States? Ben je al een beetje gewend daar? Ja lachen he, die Wal-Mart, wij hebben daar afgelopen zomer ook een aantal keer rondgelopen, moeilijk kiezen als er zoveel is... Ben je ook al bij Wendy's, Denny's of een van de vele steakhouses geweest? Super gaaf dat je naar New York gaat! Zeker in de kersttijd lijkt me dat geweldig! Wij zitten intussen volop in de voorbereiding voor Sinterklaas en hebben komend weekend surprise bij ons thuis van de meiden uit Anne's klas en natuurlijk ook met ons gezin. Altijd weer gezellige avondjes. Hopelijk mis je de Hollandse gezelligheid niet al te veel, maar zo te zien vermaak je je prima met de Amerikanen! Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Oxford

Amerika

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2012

San Francisco

26 Februari 2012

Roadtrip Las Vegas - San Francisco [1234 miles]

21 Februari 2012

Grand Canyon & Hoover dam

16 Februari 2012

Las Vegas

16 Februari 2012

Los Angeles
Johan

Actief sinds 26 Okt. 2011
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 43636

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 28 September 2017

Zuidelijk Afrika

28 December 2014 - 27 Januari 2015

Thailand & Cambodja

11 December 2013 - 04 Februari 2014

Centraal Amerika

02 November 2011 - 29 Februari 2012

Amerika

Landen bezocht: