First week & American way of life - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu First week & American way of life - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu

First week & American way of life

Door: johan88

Blijf op de hoogte en volg Johan

12 November 2011 | Verenigde Staten, Oxford

Mijn laatste bericht is al weer een week geleden. Dus ik ben alweer een week bezig met mijn project op de universiteit. Met de inhoud wil ik jullie niet vervelen, dus laat ik het maar bij het kort noemen van de onderwerp: “Effect of hinge friction on the nonlinear response of curved arches under harmonic base excitation”. De eerste dagen ben ik vooral veel tijd bezig geweest met inlezen en het zoeken van relevante wetenschappelijke artikelen.

Omdat we hier geen televisie hebben in huis, ben ik ’s avonds vaak naar het clubhouse geweest. Hier staat een Amerikaans formaat breedbeeld TV, dus daar kun je wel een avondje doorkomen. Door een studente die er werkt werd ik uitgenodigd voor een feestje in hun appartement. De feestjes zijn hier echt “American style”, dus iedereen neemt zelf bier of andere drank mee. Het was erg gezellig en ik heb er veel nieuwe mensen ontmoet. Ik had van te voren al veel gehoord over de veel gespeelde beer games zoals beerpong, maar helaas werden die er gisteren geen gespeeld. Daar moet ik dus nog even op wachten.

Nu ik hier een tijdje woon en beetje gewend ben aan het Amerikaanse leven zijn me verschillende dingen echt opgevallen. Eigenlijk komt het er vooral op neer dat alles wat je op TV ziet helemaal niet overdreven is en dat het er hier dus echt zo aan toegaat.

Weet je over de VS dat:
• ze ook zomertijd hebben, maar de klok een week later verzetten. Dat was vorige week een verrassing voor mij.
• dat het tijdsverschil nu 6 uur is met thuis. Hier is het dus 6 uur vroeger.
• een large pizza hier een echt LARGE pizza is (m.a.w. die kreeg ik niet helemaal op)
• je in de kantine pizza en gefrituurd en gewokt eten kunt halen (en niet veel anders)
• veel mensen gaan ontbijten bij de McDonalds. Als ik om half negen weg ga van huis zijn er volop mensen.
• ze kruispunten hebben waar geldt first-come-first-go
• de gemiddelde student hier een auto heeft, de afstanden zijn zo groot dat iedereen overal met de auto heen gaat.
• je je rijbewijs al kunt halen op je 16e
• de meeste auto’s hier enorm zijn
• dat studenten hier in de weekenden meestal niet naar huis gaan. Vrijdag en zaterdag zijn dan ook de stapavonden.
• alle cassieres in de locale supermarkt altijd vragen “how are you today?”
• ze ook nog eens je boodschappen voor je inpakken
• en je dan heel veel plastic zakken mee naar huis krijgt
• dat je pas legaal mag drinken op je 21e en er daarom veel huisfeesten worden gegeven
• en dat op stapavonden het doel is om allemaal zat te worden
• bijna alle studenten kleren dragen met Miami erop
• je Amerikanen kunt indelen in twee groepen, dikke luie friet- en hamburgervretende Amerikanen en sportieve Amerikanen die veel hardlopen.
• je op deze universiteit ongeveer alle studies kunt doen die je je kunt voorstellen
• en er daarom de jongens/meiden verhouding een stuk gunstiger is dan in Eindhoven
• alle huizen hier een veranda hebben
• studenten hier 12000 USD tuition betalen per jaar en geen stufi krijgen. En in Nederland iedereen maar denken dat het voor ons zo slecht wordt!

Morgen, zondag dus, ga ik waarschijnlijk de omgeving verkennen op de fiets, mijn prof heeft me een mountainbike geleend, dus nu ben ik wat meer mobiel.



  • 13 November 2011 - 10:32

    Tante Ans:

    fijn dat je je draai al gevonden hebt en weer veel nieuwe contacten op gedaan hebt.
    als je leest hoe het er in de VS aan toe gaat, is dat toch wel heel anders dan wat we hier bij ons gewend zijn he.
    dat gevoel hadden wij 27 jaar geleden ook al toen wij naar canada waren geweest! nou veel succes met het verloop van je project en veel plezier met je verblijf daar. groetjes familie Bax uit de Veestraat

  • 13 November 2011 - 14:20

    Stephan Wijnands:

    Leuke weetjes, zo leer je nog eens wat daar!

  • 13 November 2011 - 14:44

    Jan:

    Gebruiken ze ook van die gekleurde party bekers bij zo'n huis feest? Dat zie je ook altijd in Amerikaanse films.

  • 13 November 2011 - 16:38

    Johan Van Hoof:

    Van die rooie bekers kun je hier in de supermarkt vinden bij het bier, net zoals de pingpong ballen. Die gebruiken ze voor beerpong, maar dat heb ik nog niet gespeeld

  • 13 November 2011 - 19:08

    Tante Ria:

    Ik heb ook een weetje:
    veel amerikaanse kinderen hebben geen zichtbare knokkels maar kuiltjes in hun "te" mollige handjes.
    Die gunstige verhouding jongens/meisjes is wel een interessant gegeven. Toch?
    Houd de afstand in de gaten als je gaat fietsen want die zijn ook mega.
    Groetjes, Ria

  • 14 November 2011 - 06:55

    Ome Jack:

    Hoi Johan,
    Ik heb voor mezelf toch maar geprobeerd het onderwerp te vertalen en er dan iets van te begrijpen. Nou, het onderwerp vertalen lijkt enigszins te lukken, maar dan begrijpen/inschatten wat het echt inhoudt, daar kom ik niet zover mee. Niet erg, want dat leg jij nog wel een keer uit.

    Als je elke week zo'n lijst met Amerikaanse wetenswaardigheden hebt, dan kun je misschien beter een boek erover uitgeven dan je een scriptie over je onderwerp!
    Betkent natuurlijk één ding: je bent al aardig aan het inburgeren.
    Succes met je studieonderwerp en met je feesten.
    Groetjes, ome Jack

  • 14 November 2011 - 20:17

    Frank Aangenendt:

    he johan, how are you totay? :P

  • 15 November 2011 - 19:01

    Ingrid:

    Niet te veel feesten he, je project moet wel in de komende maanden afgerond worden! ;)

  • 15 November 2011 - 19:08

    Patrick:

    Heej Johan,

    Leuke weetjes!
    Lache dat je al naar zo een huisfeest bent geweest, dat schijnt echt vet te zijn ja. Jammer dat je nog geen beer games hebt kunnen doen, die moet je ons gaan leren als je terug bent ;)

    En was er wat te beleven in de opgeving?

    Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Oxford

Amerika

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2012

San Francisco

26 Februari 2012

Roadtrip Las Vegas - San Francisco [1234 miles]

21 Februari 2012

Grand Canyon & Hoover dam

16 Februari 2012

Las Vegas

16 Februari 2012

Los Angeles
Johan

Actief sinds 26 Okt. 2011
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 43633

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 28 September 2017

Zuidelijk Afrika

28 December 2014 - 27 Januari 2015

Thailand & Cambodja

11 December 2013 - 04 Februari 2014

Centraal Amerika

02 November 2011 - 29 Februari 2012

Amerika

Landen bezocht: