Getting settled - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu Getting settled - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu

Getting settled

Door: johan88

Blijf op de hoogte en volg Johan

05 November 2011 | Verenigde Staten, Oxford

Hey,

Wat een leuke reacties allemaal, fijn dat ik zo toch nog contact heb met Nederland.

Mijn eerste paar dagen hier zitten er alweer op. Ben al een beetje gewend aan het op kamers zitten en heb alles hier nu wel op orde. Gisteren ben ik ’s morgens naar de universiteit gegaan om al het papierwerk in orde te maken. Ik moest een stuk of 6 verschillende kantoren langs voordat ik uiteindelijk mijn Miami University pass en een werkplek op de faculteit had weten te regelen. Gelukkig was het mooi weer en heb ik zo de campus al goed verkend. Het is een mooie campus en ook een leuke stad om door te lopen. Voor studenten rijden er gratis shuttle bussen door het stadje, dus wanneer het weer slechter wordt, hoef ik niet eens meer te lopen.

Op mijn vrije avonden ben ik maar buiten de deur naar contacten gaan zoeken. Mijn Chinese huisgenoten hebben namelijk nogal vreemde gewoonten. Zo is het blijkbaar heel normaal om 18.30 te slapen en dan om 22.30 weer te gaan studeren ofzo. Verder doen ze ook alles apart, dus samen koken en eten zit er ook niet in. Ik heb een avond in het clubhouse doorgebracht en daar met verschillende studenten zitten praten en gisteren ben ik met een huisgenoot uptown wat gaan drinken. Hier zijn vrijdag en zaterdag de studentenavonden, want hier gaat bijna niemand in het weekend naar huis zoals bij ons.

De Amerikanen zijn allemaal erg aardig en heel geïnteresseerd. Ze horen meteen dat je niet uit US komt en willen graag weten waar je vandaan komt. Het praten in het Engels valt me reuze mee, moet soms wel even naar de woorden zoeken, maar heb al verschillende complimenten gehad.

Vanmorgen ben ik voor het eerst gaan hardlopen, dat zie je hier trouwens heel veel. Daarna ben ik toch maar eens wat gaan lezen voor mijn stageopdracht. Maandag gaat het echte stagewerk namelijk beginnen. Om 9.30 heb ik dan een afspraak met mijn begeleider om het over de inhoud van de opdracht te hebben.

O, ja ik heb ook een Amerikaanse simkaart geregeld dus ben normaal niet bereikbaar op mijn gewone nummer. Mijn nieuwe nummer is +1 513 839 8012

  • 06 November 2011 - 18:18

    Stephan Wijnands:

    Hey, mooie campus daar zeg, wel wat anders dat dat beton van eindhoven. Verder blij dat het goed gaat en je al je eigen kamer hebt op de uni. Wat je kamergenoten betreft: rare jongens die chinezen

  • 06 November 2011 - 19:52

    Mamma:

    De TUe kan niet tippen aan die universiteit daar als ik zo de foto's bekijk. Mooie gebouwen, veel ruimte, groen, keurig onderhouden... .Ook een mooie eigen werkplek, waauw. Goed dat je al bent gesetteld en dat je een beetje je draai probeert te vinden "in den vreemden". Je docent engels van de middelbare zou je eens moeten kunnen horen!

  • 07 November 2011 - 07:38

    Ingrid:

    Ha Broer,

    Leuk weer een verslag te lezen. En wat heb je er toch mooie foto's op staan. Die universiteit ziet er zoveel beter uit dan wat ze in Eindhoven hebben. Vreemd volk die Chinezen dat ze op dat tijdstip al gaan slapen.. Hopelijk krijg je er binnenkort wat contacten zodat je samen wat kunt ondernemen. Succes met je opdracht a.s. maanden en ik spreke je wle weer op Skype.

  • 07 November 2011 - 15:59

    Frank:

    hopen dat lulea ook (verwarmde) shuttlebussen heeft:P

  • 11 November 2011 - 10:03

    Tante Wilma:

    Hoi, leuk om via deze site toch nog wat van je te horen. Fijn dat je al wat gesetteld raakt en dat de papierwinkel achter de rug is. Ik hoorde van mam dat het nogal een heel gedoe was. Ik zie dat het weer niet zo verschillend is als bij ons dus daar hoef je niet zo aan te wennen. Ik hoop dat je leuke contacten opdoet daar. We zijn benieuwd naar je verhalen. Groetjes tante wilma en de rest

  • 11 November 2011 - 15:27

    Tante Ria:

    Hoi Johan, ik vergat me aan te melden voor een automatisch berichtje als je wat geschreven had, dus ik maar wachten... Inmiddels gauw alles bij gelezen. Leuk joh. zal wel wennen zijn. Dat luchtje van die Chinezen en dat rare ritme kennen we van de flat waar Ruud in Tilburg zat ook. Hopelijk vind je snel wat aansluiting bij anderen, altijd gezellig.
    Fijn weekend en tot horens. Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Oxford

Amerika

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2012

San Francisco

26 Februari 2012

Roadtrip Las Vegas - San Francisco [1234 miles]

21 Februari 2012

Grand Canyon & Hoover dam

16 Februari 2012

Las Vegas

16 Februari 2012

Los Angeles
Johan

Actief sinds 26 Okt. 2011
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 43634

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 28 September 2017

Zuidelijk Afrika

28 December 2014 - 27 Januari 2015

Thailand & Cambodja

11 December 2013 - 04 Februari 2014

Centraal Amerika

02 November 2011 - 29 Februari 2012

Amerika

Landen bezocht: