Arrival - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu Arrival - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu

Arrival

Door: johan88

Blijf op de hoogte en volg Johan

03 November 2011 | Verenigde Staten, Oxford

Hey allemaal,
Mijn eerste berichtje vanaf de andere kant van de Atlantic. Na gistermorgen in alle vroegte en in een behoorlijke mist te zijn vertrokken naar Schiphol, ben ik met een beetje vertraging gevlogen van Amsterdam naar Detroit. Daar moest ik door de Custums and Border Protection. Gelukkig was alles compleet en kon ik op tijd instappen in het vliegtuig naar Cincinatti.

Vanaf daar ben ik met een taxi naar Oxford gegaan. Gelukkig was ik ruim voor 6 uur bij het kantoor van Oxford West Apartments, zodat alle formaliteiten konden worden afgewerkt en ik de sleutel van mijn kamer mee kreeg. Heel enthousiast werd mij verteld wat er in het main building allemaal te gebruiken was, van laundry tot bar. En dan… kennis maken met het huis en de huisgenoten.

Ik zit in een appartement van het 3-townhome type. Het is een klein rijtjeshuis, op de begane grond hebben we een zitkamer zonder meubels, een keuken en een wc. Op de bovenverdieping zijn 3 kamers en een badkamer. Mijn huisgenoten zijn twee chinezen (Als je binnenkomt ruikt het ook naar chinees) de namen kan ik (nog) niet onthouden… Een ervan zit hier sinds begin van het jaar en spreekt maar slecht Engels, de ander woont al 6 jaar in Amerika en spreekt wel goed Engels. Hij had bier gehaald om ’s avonds even wat met elkaar te drinken.

Om maar meteen goed in te burgeren (en omdat ik geen zin meer had om iets te koken) ben ik gisteravond maar wat gaan eten bij de McDonalds, die zit hier tegenover (naast o.a. een pizzatent en een loempiazaak). Daar was het precies zoals je je kunt voorstellen gevuld met dikke Amerikanen. Verder is alles hier groot, o.a. de auto’s en ook de supermarkt waar je trouwens zo ongeveer alles kunt kopen.

Vanmorgen ben ik naar de universiteit gewandeld voor een afspraak met mijn begeleider. De universiteit is ontzettend groot en bestaat uit erg mooie (kunnen ze in ehv nog wat van leren) oude gebouwen en veel groen. Als het goed is krijg ik een kamer op de faculteit, maar eerst moeten wat zaken worden geregeld op het international office. Vandaag was dat helemaal vol gepland, dus moet ik morgen terug.
Dat komt goed uit, want nu kan ik vandaag mijn koffers uitpakken en naar de supermarkt om wat meer te kopen dan alleen ontbijt.

Groeten uit Oxford, Ohio
Johan

  • 03 November 2011 - 17:50

    Tante Marjo:

    Hoi Johan, fijn dat de reis goed verlopen is en hopelijk kun je je draai snel vinden bij de chinezen. Ja geweldig dat daar alles net een paar maten groter als hier en alles is te krijgen. Doe veel indrukken op en ga vooral genieten. Tot horens

  • 03 November 2011 - 18:16

    Ingrid:

    Ha Johan,

    Fijn te lezen dat je lange reis goed verlopen is. Wat grappig dat de twee chinezen je verwelkomen met bier, een prima start dus;) Geniet ervan en ik lees je verslagen zodat ik bij blijf van al je nieuwe indrukken die je daar op doet.

    ENJOY! X vanuit het verre kleine Valkenswaard

  • 03 November 2011 - 18:57

    Tante Ans:

    hoi Johan,
    fijn om te horen dat je goed aan gekomen bent.maar ik lees dat je nu nog op pad moet voor meubels voor de zitkamer,want op de grond zitten is ook niet alles natuurlijk! wel makkelijk dat er zoveel eettenten in de buurt zijn he, altijd wel ideaal als je geen zin of tijd hebt om te koken.nou succes morgen met de laatste zaken te regelen en tot mails weer
    groetjes vanuit Leende

  • 04 November 2011 - 07:46

    Stephan:

    Hey Johan, geweldig dat alles zo soepeltjes is verlopen. Ben benuwd hoe het shoppen in die grote supermarkten/warenhuizen zal zijn. Geniet deze eerste paar dagen nog maar even vooral veel van de omgeving!

    Gr uit veldhoven

  • 04 November 2011 - 09:49

    Jan En Jos:

    In burgeren bij McDonalds... haha! XD

    Dus morgen Chinees, daarna pizza en vervolgens loempia's? Is goed voor je gezondheid. Dan word je een echte Amerikaan! :D

    Groetjes en veel plezier!
    Jan en Jos die druk moeten studeren dus daarom maar een korte reactie plaatsen :P


  • 04 November 2011 - 17:28

    Sandra En Marijke:

    Hoi Johan,
    Fijn dat je reis zo goed verlopen is. Het inburgeren bij de McDonalds is vast wel gelukt ;).
    Veel succes in Amerika!
    Groetjes Sandra en Marijke

  • 07 November 2011 - 06:29

    Ome Jack:

    Hoi Johan,
    Zo dat ziet er allemaal wel goed uit daar. Inderdaad een leuke en goed verzorgde campus met blijkbaar leuke mensen. Wie had tijdens jouw middelbare schooltijd ervan durven dromen dat je je nu helemaal zelfstandig in Amerika in het engels zou redden!
    Je kamer zal er over een tijdje wel wat aangekleder uitzien, dat komt allemaal wel, tenslotte wordt je niet van de ene op de andere dag Amerikaan!
    Voor mij is de nieuwe werkweek nu begonnen, voor jou begint de stage dus over enkele uren. Trouwens, hoeveel tijdsverschil is er?
    Veel succes en tot hoors/lezes.
    Groetjes, ome Jack

  • 07 November 2011 - 06:31

    Ome Jack,:

    Blijkbaar is mijn eerste reactie van vorige week donderdag niet doorgekomen.

  • 07 November 2011 - 07:42

    Ingrid:

    Johan, succes hé op je eerste stagedag. Ik hoor wel hoe het geweest is! Na je stageavontuur moet je maar eens ff met die docent Engels op het Were Di gaan praten, die gelooft zijn oren vast niet als hij dit eens allemaal weet. Misschien een idee om een linkje van deze site naar hem/haar te mailen?! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Oxford

Amerika

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2012

San Francisco

26 Februari 2012

Roadtrip Las Vegas - San Francisco [1234 miles]

21 Februari 2012

Grand Canyon & Hoover dam

16 Februari 2012

Las Vegas

16 Februari 2012

Los Angeles
Johan

Actief sinds 26 Okt. 2011
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 43635

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 28 September 2017

Zuidelijk Afrika

28 December 2014 - 27 Januari 2015

Thailand & Cambodja

11 December 2013 - 04 Februari 2014

Centraal Amerika

02 November 2011 - 29 Februari 2012

Amerika

Landen bezocht: