Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu

Chicago

Door: johan88

Blijf op de hoogte en volg Johan

07 Februari 2012 | Verenigde Staten, Chicago

Na een leuk afscheidsweekend in Oxford was het dan eindelijk tijd om te gaan vertrekken naar Chicago. Eerst nog even een laatste rondje lopen en wat foto’s maken van de standaard Amerikaanse brede straten en grote huizen. En dan toch echt alweer vertrekken.

Gelukkig kreeg ik van Sarah een lift naar Cincinnati en kon ik vandaar met de bus vertrekken naar Chicago. Om een uur of acht kwam ik aan in downtown Chicago, vanaf daar kon ik gemakkelijk naar het hostel lopen. Onderweg kon ik al een blik werpen op de hoogste wolkenkrabber in het westelijk halfrond, ‘de Willis tower’. Het bovenste deel stak echter in de wolken.

Het hostel is erg groot en zag er goed uit. ’s Avonds heb ik nog even een wandeling gemaakt langs de Buckingham fountain en Lake Michigan. Het is een mooie stad, maar nogal winderig en een stuk kouder dan Oxford. Het metro systeem rijdt hier gedeeltelijk onder de grond, maar ook voor een groot deel boven de wegen, soort tweede verdieping.

Vanmorgen ben ik op tijd opgestaan en ben ik eerst maar eens gaan rondlopen in het Grant park en Millennium park. Vooral het kunstwerk bekend als ‘the bean’ was er leuk om te zien een hele grote spiegel in de vorm van een boon, waarin je mooi de skyline van Chcago kunt zien. Dit leverde een hoop mooie plaatjes op. Het was een erg mooi park, het weer was echter nogal bewolkt. De ‘magnificent mile’ een stuk van Michigan avenue met veel winkels van bekende merken, restaurants etc. De gebouwen waren er allemaal erg mooi. De hele skyline ziet er trouwens fantastisch uit. In 1871 is heel Chicago op de water tower na afgebrand. Daarna is er een heel nieuw plan gemaakt en is heel downtown opnieuw opgebouwd.

Na even op het strand bij het meer te zijn geweest moest ik even gaan opwarmen met een lekkere kop koffie bij de Starbucks. Gelukkig was het wat opgeklaard, dus ben ik eerst naar het skydeck van de Willis tower geweest. Het uitzicht was geweldig, je kon het meer zien en de skyline van de stad. Het meest indrukwekkend waren de glazen balkons. Aan een zijde waren vier glazen uitbouwen op de 103 verdieping, waarvan ook de vloer glas is. Je staat dan dus gewoon een meter “buiten” het gebouw op meer dan 400 meter boven straatniveau. Echt overweldigend!

Pas rond de middag kwam ik erachter dat ik al een halve dag in de verkeerde tijdzone had geleefd. Tussen Oxford en Chicago zit namelijk een uur verschil en dat wist ik niet. In plaats van kwart over zeven was ik dus al om kwart over zes opgestaan vandaag! Had dus wel een extra uur vandaag. Dat kwam goed uit toen ik de ‘Navy Pier’ wilde bezoeken. Dat is een lange pier in het meer met allerlei toeristische attracties, zoals een reuzenrad, veel eet- en drinkgelegenheden, theaters en boten voor rondvaarten. Helaas was het wel meer iets om heen te gaan. Binnen kon ik weer even opwarmen in een tropische omgeving met palmbomen en fonteinen.

’s Avonds ben ik nog een keertje teruggegaan naar het skydeck op de Willis tower. Eerder op de dag waren ze vergeten mijn kaartje af te scheuren, dus ik kon ook nog een keer gaan kijken in het donker. Was zeker de moeite waard, zie de foto!

Mijn eerste dag alleen reizen is me goed bevallen. Ben veel mensen tegengekomen waar je weer even mee kunt praten etc. Nu ik weer terug ben in mijn kamer zijn er weer wat meer gasten gearriveerd in mijn kamer in het hostel. Beide kennen LA en hebben me al beetje voorbereid op wat me te wachten staat. Blijkbaar is de stad niet zoals het in de films lijkt en het openbaar vervoer is er een ramp. Maar ook rijden is een probleem vanwege het vele verkeer. Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Morgen vlieg ik van O’Hara airport Chicago naar Los Angeles. Ik kon daar rond 1 uur ’s middags lokale tijd aan. Hopelijk heb ik dan tijd genoeg om naar mijn hostel te komen. Daarvoor moet ik blijkbaar de trein pakken en minimaal drie keer overstappen.

Ga dit verhaal nu ook maar eens afronden, tot de volgende keer.

Johan

  • 08 Februari 2012 - 06:22

    Ome Jack:

    Had Nick tocht gelijk dat Chicago de moeite waard is?
    Ziet er in ieder geval goed uit.
    Goede reis naar LA.

    Groetjes,

    Ome Jack

  • 08 Februari 2012 - 07:26

    Tante Ans:

    hoi johan,

    fijn dat je eerste dag alleen reizen goed bevallen is, je hebt ook al veel gezien als we dat zo lezen.
    leuke foto's ook zeg, vooral die glass balcony foto, kei mooi uitzicht en wat een hoop hoge flats he, niet normaal.
    nou heel veel plezier nog met het verloop van je verder trip, groetjes vanuit leene: tante Ans en familie

  • 08 Februari 2012 - 08:38

    Erik:

    Heej broer(tje),

    Ik zie wel dat het een erg mooie stad is daar. Ook erg groot allemaal, en vooral die foto vanaf de willis tower is erg mooi. Dat je daar durft te gaan staan zeg! Kijk maar uit dat je er niet doorheen zakt ;P
    Die foto met jou op dat glazen balkon vanaf boven genomen is wel echt vet, dan lijkt het net of je zweeft! Heel mooi allemaal, ik wist niet dat chicago in 1871 was afgebrand, en alleen de watertoren er nog stond. Heb je ook een foto van de watertoren? Of is die al gesloopt?

    Ook die gigantische boon is leuk om te zien. Kun je inderdaad een paar mooie foto's maken.

    Maak er nog maar een leuke dag van en dan wacht ik maar op het bericht vanuit LA. Als je je daar kunt redden met het vervoer en alles, want als al het verkeer daar echt zo slecht is geregeld dan kan het misschien nog een tegen vallen. Maar ik hoop natuurlijk dat het allemaal mee zit. In ieder geval succes en veel plezier!

    Groeten,

    Erik

  • 08 Februari 2012 - 12:44

    Pap En Mam:

    Waw, wat een stad! Lijkt ons inderdaad allemaal heel overweldigend en super om te zien. Ook wel erg veel steen en beton ...
    Je hebt ontzettend mooie plaatjes weten te maken op de glass balcony van de Willis Tower. Wel gaaf dat je er zowel overdag als 's avonds bent geweest; daar had je mee geboft.
    Die Bean is 'vet' om te zien!
    Goede vlucht naar de westkant van de VS.

  • 08 Februari 2012 - 13:00

    Nico:

    wat leuk dat je het zo naar je zin hebt in Chicago, en dat de skyline mooi is kan je wel aan de foto's zien die je hebt gemaakt.

    dat kunstwerk "the Bean" is echt reusachtig, als je er onder staat.

    dat van de willis tower is ook super mooi en die foto's die je daarvan hebt gemaakt ook. verder lijkt het mij wel eng om dan op een glasplaat te staan op een hoogte van meer dan 400 meter.

    groetjes,

    Nico

  • 08 Februari 2012 - 18:31

    Frnk:

    klinkt allemaal erg goed johan! miss nog maar een keertje terug komen of niet soms?

  • 09 Februari 2012 - 01:55

    Johan:

    Hey allemaal,

    Bedankt voor de leuke reacties. Na nogal wat vertraging ben ik nu eindelijk in het hostel in LA. Het weer is hier al wel een stuk beter. Ga nu onder de palmbomen bbqen.

    Een echt bericht komt van de week wel weer een keer.

  • 09 Februari 2012 - 01:55

    Johan:

    Hey allemaal,

    Bedankt voor de leuke reacties. Na nogal wat vertraging ben ik nu eindelijk in het hostel in LA. Het weer is hier al wel een stuk beter. Ga nu onder de palmbomen bbqen.

    Een echt bericht komt van de week wel weer een keer.

  • 09 Februari 2012 - 15:41

    Stephan:

    Chicago ziet er goed uit, vooral die bean is grappig. Verder veel plezier met de bbq!

  • 10 Februari 2012 - 09:11

    Tante Marjo:

    Erg mooi de foto's van Chicago, zeker de moeite waard dat je daar bent heen gegaan. Veel plezier verder en vooral heel veel zien en genieten.

    Groetjes tante Marjo

  • 16 Februari 2012 - 06:09

    Ome Jack:

    Hoi Johan,

    Volgens mij heb jij het zo goed naar je zin dat je geen tijd hebt om nog iets op deze site te zetten!
    Het duurt weer tot voglende week donderdag voordat ik de site weer kan bezoeken, dus veel plezier verder, dan ga ik intussen lekker carnaval vieren.

    Groetjes, ome Jack.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Amerika

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2012

San Francisco

26 Februari 2012

Roadtrip Las Vegas - San Francisco [1234 miles]

21 Februari 2012

Grand Canyon & Hoover dam

16 Februari 2012

Las Vegas

16 Februari 2012

Los Angeles
Johan

Actief sinds 26 Okt. 2011
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 43628

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 28 September 2017

Zuidelijk Afrika

28 December 2014 - 27 Januari 2015

Thailand & Cambodja

11 December 2013 - 04 Februari 2014

Centraal Amerika

02 November 2011 - 29 Februari 2012

Amerika

Landen bezocht: