Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Johan Hoof - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Door: johan88

Blijf op de hoogte en volg Johan

16 Februari 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hey allemaal,

Zondagochtend vertrok ik met de greyhoundbus vanaf Los Angeles naar Las Vegas ofwel “Sin City” ofwel “Disneyland for adults”. Het is heel vreemd om dwars door de woestijn te rijden en dat er dan in het midden een megastad ligt. Van een afstand kun je de “Strip” al herkennen aan de hoge gebouwen. Dit is het deel van de Las Vegas Boulevard met alle bekende casino’s en hotels.

Vanaf het busstation ben ik door downtown Las Vegas naar mijn hostel gewandeld. ’s Avonds ben ik naar de Strip gewandeld en heb ik eerst eens wat rondgekeken om een indruk op te doen. En het is echt AMAZING. Onvoorstelbaar hoe groot de casino’s en bijbehorende hotels zijn, en het zijn er zoveel. Even een rijtje

Bellagio
Excalibur
Ceasars Palace
Palazzo
en meer

En de ene is nog groter en indrukwekkender dan de ander. Het Venetian is van buiten een venetiaans paleis en binnenin zijn venetiaanse straten en grachten nagemaakt. Daarin zit echt water en varen gondels rond! Het Bellagio heeft binnen een chinese tuin (die iedere maand 100.000 USD kost!!!) ook is er een 24 foot chocolade fontein. De bekende fonteinen geven ieder kwartier een grote show met muziek erbij, dat is vooral ’s avonds heel spectaculair net als de “Volcano” bij de Mirage en de “piraten-show” van Treasure Island.

Op maandag ben ik samen met een Australier, James, over de strip gelopen en de casino’s te bekijken. Ook moesten we natuurlijk even ons geluk beproeven, maar helaas heb ik niks gewonnen. In Vegas kun je echter niks verliezen, je moet al je verlies gewoon zien als een investering in ‘the state of Nevada’, tenminste zo vertelde een gids dat:p. ’s Avonds hebben we wat bier gedronken op de strip en ons daar goed vermaakt.

De volgende ochtend zijn we eerst naar downtown Las Vegas, de Fremont Experience geweest. Dat is het oudste deel met casino’s. Overdag was het niet heel erg spectaculair. Natuurlijk moesten we ook even naar het ‘Welcome to fabulous Las Vegas’-sign. En daarna zijn we naar een comedy/magic show geweest in de Flamingo, waar de Las Vegas showgirls niet ontbraken. Bijna alle casino’s hebben wel een of meerdere theatershows per dag.

Met een busje van het hostel (klein busje, veel mensen) zijn we ’s avonds naar downtown Las Vegas gereden en zijn we daar op stap geweest. Op de Fremont Experience zijn dan ook allemaal podiums met live optredens.

Woensdag was een beetje een uitrustdag waarop het vervolg van mijn reis gepland moest worden. Ik was van plan om naar Flagstaff te gaan voor twee nachten zodat ik vandaar de Grand Canyon zou kunnen bezoeken. Helaas bleek dat allemaal toch niet zo makkelijk te regelen. Het reizen met openbaar vervoer in de VS in niet echt makkelijk. Amerika is echt gemaakt voor auto’s. En bovendien was het weer bij de Grand Canyon niet zo goed. Gelukkig had het thuisfront ook tijd om wat mee te zoeken op het internet. Dus uiteindelijk was het plan om donderdag een dagtrip naar de South Rim van de Grand Canyon te gaan en vrijdag een tour naar de Hoover dam.

• 17 Februari 2012 - 08:20

Frank Aangenendt:

ga je ook slapen in zon uber hotel?

en wie maakt toch steeds fotos van jouw?

• 17 Februari 2012 - 08:43

Stephan:

Ik zie dat je de fonteinen en de vulkaan van het mirage hebt gezien dus het zal vast wel geweldig zijn geweest! En de grand canyon.... sprakeloos. Heb ik trouwens bij LA alcatraz gemist of is dat nog voor de toekomst?

• 17 Februari 2012 - 09:14

Mam En Pap:

Wauw, wat een stad! Erg groots en mss.tikkeltje op het overdrevene af....; leuk om de sfeer mee te maken, Valkenswaard e.o. valt daar bij in het niet! De Grand Canyon is echt een grandioos natuurspektakel ..... Geweldig dat je er toch naar toe bent gegaan en dat je zo'n goed weer hebt getroffen. Geniet morgen nog van je aparte tour naar de Hoover Dam; dat zal jou vast erg boeien.

• 19 Februari 2012 - 10:17

Nico:

mooi dat je het zo naar je zin hebt gehad in Las Vegas. en die foto's die je hebt gemaakt zijn ook leuk om te zien.
    veel plezier nog

groeten Nico

• 20 Februari 2012 - 13:53

Mam En Pap:

Wat zal dat allemaal geweldig zijn geweest! From one surprise to another surprise ... Really all these shows seem very much amazing. Met "fabulous Las Vegas" is niets te veel gezegd, lijkt ons. Wat een luxe en weelde.
    Tijdens je trip naar San Francisco zal je ook nog kennismaken met de grillige natuurterreinen in Nevada en Californie. Wat een uitersten ...

• 23 Februari 2012 - 06:36

Ome Jack:

Volgens mij een echt onwerkelijke wereld.